Verkligheten är inte så som man vill att det ska vara.

Idag är en sån där dag som det inte händer någonting på. Faktist, typ ingenting. Jag har någon slags ångest för i övermorgon och det är ju inte lite patetiskt? Men jag är så helt enkelt, jag är komplicerad. Jag gör allting komplicerat och förstorar upp allting som händer i mitt liv så det slutar bara precis som det börjat, jag försöker ta mig samman men jag vet inte ens vart jag ska börja. Om jag bara kunde hålla käften, lugna ner mig och ta allting som det kommer bara, då hade jag haft bättre ordning på allting...Men nejdå, samma sak gång på gång. Det är helt värdelöst egentligen, varför kan man ens ångra någonting som man inte gjort? Och hur kan man ens skapa sig åsikter om någonting som man inte vet? Tja, finns det ens svar på det?
Jag har bara en enda dröm i mitt liv, någonting som jag satsar på till 100 %. Någonting som jag hoppas och vill så oerhört mycket men just nu så står tiden stilla, Snart börjar den förbannade skolan också, kan inte sommaren börja om från början nu så att jag bara kan börja om och sudda bort alla jävla idiotiska grejer som jag gör?

Det är jobbigt att bara vara 15 år, inte kunna stå på egna ben i samhället trots att jag vill klara allting på egen hand, tre år kvar tills jag fyller 18 och det känns som om det skulle vara en evighet tills dess, ibland går tiden väldigt långsamt och ibland för fort. Jag gillar inte att tänka på framtiden men ändå gör jag det :(

Jag måste inse att jag är en riktig förlorare, utan karisma och själförtroende. Bara fylld med hat mot mig själv :l



Kommentarer
Postat av: Gustaf

Mycket intressant att läsa detta. Jag kom till din blogg ifrån ditt klipp på youtube med en utav mina favoritlåtar ifrån GAS-klubben. "varför kan man ens ångra någonting som man inte gjort? Och hur kan man ens skapa sig åsikter om någonting som man inte vet?" Detta är något som jag känner igen. Jag fyllde 18 för dryga två år sedan och jag vill inte göra dig besviken men det blir inte "bättre" med tiden, utan jag tror att det är inställningen som måste ändras; dock: "Jag tror inte att jag är till nytta, för om jag trodde det, skulle jag inte vara det." Det finns dagar då jag praktiserar positivt tänkande, och så finns det andra dagar då jag inte är positiv; för att jag tänker.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0