da'n före julafton

Ok det blir inte mycket till jul i år för vår del men det är inte hela världen tycker jag. Vi hinner inte med det helt enkelt med tanke på flytten. Palla bry sig ändå, bryr mig mest om mellandagsrean om jag ska vara ärlig för man tjänar asmycket på det om man vill handla. Man kan istället ge folk uppskattande gåvor lite när som helst på året istället för att dränka varann i gåvor just på en och samma dag, folk blir som tokiga när det gäller att köpa köpa köpa äta äta äta dricka dricka dricka....Vi har ingenting, visst lite julmat finns det ju men inget julpynt överhuvudtaget. Får säkert lite julklappar men det är heller inte det julen handlar om. Det är överskattat. Man glömmer dess handling...Synd men sant. Det är ju en kristen högtid att göra men exakt hur många tänker på det? och visst firar man jul i syfte på presenter och mat? så uppfattar jag det i alla fall.
Det har blivit en högtid man firar för barns skull också, så att dom ska få en massa julklappar. Och tro på jultomten. Jag förstår faktist inte varför man lurar i dom att tro på tomten, jag har aldrig fått ta del av den tron och det har jag inte saknat heller. Det är bara synd att lura dom, för förr eller senare förstår dom ju att det inte är sant att det finns nån tomte. Det är ju bättre att lägga klapparna under granen eller hur man nu gör, och sen ge dom hipp som happ utan att göra det så komplicerat

Tror jag skiter i att snacka om det mera nu. Det är inte lönt att jag gör det, jag orkar inte vara mainstream och säga som alla andra och bara prata om julen hela tiden. Alla vet väl redan att det är jul. Det inträffar nämligen 24 december år efter år men jag vill inte att nån uppfattar mig som negativ heller.

skitkul att sitta fast i en jäkla bilkö i en halvtimme bara för att få köpa hem lite mat....
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0