tio-dagars lista (dag 4)

Dag 4 - En bild på en kompis och ett minne du har med kompisen



Det får väl bli Gabbi då. Jag vet inte var jag ska börja faktist. Jag har känt henne i rätt många år nu faktist. Jag träffade henne första gången när jag började på samma skola på lågstadiet. Jag gick i en paralellklass till henne. Vid första intrycket så tänkte jag väl typ "oh no, vem är detta?!?!?!" och sen så tänkte inte jag på det så mycket mer efteråt utan jag levde vidare. Det började väl mer senare på mellanstadiet. Kanske heller inte så mycket just då men i slutet av fjärde klass började vi väl lära känna varandra lite mer. Jag har inte bara ett minne så jag skriver därför en kompisbiografi istället. När sommaren var slut och skolan började igen så lärde vi känna varandra på allvar nästan direkt. Jag säger bara en grej. Tokio Hotel vi båda två blev jätte förtjusta i bandet och tack vare dom så lärde vi känna varann pågrund av dom. Typ hela vår skola var emot oss för att vi var "annorlunda" på rasterna gick vi alltid för oss själva och även om vi var själv så hade vi alltid jätteroligt. Vi brukade kolla på Tokio Hotel tv varje onsdag, och för dom som inte vet kan jag ju tala om att det är en slags dokumentation av vad bandet gjorde under deras turneér osv. Det finns på youtube.
Kändes som att vi var mognare än dom andra i vår klass rätt många sätt och vi hade en väldig tur med många saker och det är helt otroligt egentligen vad mycket saker som ändrades på hur kort tid som helst. Vi har varit med om väldigt mycket roliga och rätt otroliga saker sen dess.

Sen började vi sjätte klass. Det började kanske inte så jätte bra men alla problem löste sig och vi återgick till det "normala" vi satt ute i korridoren och asgarvade och hade superroligt på lektionerna och det uppskattades inte av någon annan än oss själva. Men kul var det. Jag hatade när nån av oss var sjuk för man kände sig helt jävla övergiven och jag hatade mattelektionerna för jag gick till specialpedagog. Och sen efter att tiden gick så var det dags för klassresan till Göteborg och besöket på bland annat Liseberg, det var väldigt roligt trots att jag var jättefeg och vågade knappt åka någon karusell överhuvudtaget. Vi åkte Kanonen, och det kan jag säga direkt att det var första och sista gången. Jag höll min hand för min nästa för jag var rädd att min piercing skulle trilla av (Hade precis skaffat en då, som jag tog ut sen) I alla fall så fick jag näsblod pågrund av karusellturen. Och sen så satt vi mitt på Liseberg och låtsades vara fjortisar. Det var sååå normalt... Vi hade väldigt roligt ändå. Och vi hade alltid min mp3 och lyssnade på musik så fort möjligheten fanns. Och när Gabbi drack sig full på vatten. Det var väldigt normalt det också..... Hehehehehehe
Och trots både upp och nedgångar i vår vänskap så har vi hållt ihop alla dessa åren och vi har jätteroligt fortfarande. Kaffepartaj på ålderdomshemmet ;D Hehehe. Våra msn konversationer är klockrena. Och även om vi inte går på samma skola längre och jag ska flytta så kommer vi aldrig skiljas åt ändå. Jag är jätte tacksam för vår vänskap Gabbi!<3


























































































































































Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0