<3

Det är rätt konstigt endå hur en hund kan förändra en människas liv så mycket. Man lär sig jätte mycket av det för det krävs ansvar hela tiden, man måste förmodligen uppoffra mycket av sig själv och sin tid, speciellt under valptiden då, för det är verkligen som att ha ett litet barn, som kräver jätte mycket uppmärksamhet, så som jag sagt tidigare i min blogg så är det kanske bäst att skaffa hund när man vet att man har tid, ingen skola eller för mycket jobb eller sånt, en hund anförtror sig jätte mycket till sin ägare och följer efter hela tiden och ser en som sin mamma/pappa eller nåt i den stilen så är det i alla fall här. Jag har ju haft hund innan så jag vet ju på ett ungefär hur en hund ska handskas men alla hundar är ju olika liksom en människa och har egen personlighet och sånt och när man har en hund så lär man sig tyda alla tecken och så, Trixie är alltid jätte tydlig med vad hon försöker säga mig för hon använder både sin "röst" och sina tassar för att visa vad hon vill. Hon snackar på som sjutton med sin fina röst. Hehehe ;) Men har man hund så kan man aldrig tröttna liksom, speciellt inte med en krävande ras. Min lilla vovve exempelvis är en riktig energiknippe.... Man kan inte skaffa hund bara för att man vill ha en.



Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0