är utseende det enda viktiga numera?

Jag satt och funderade lite på en grej nu som egentligen inte är viktigt, sägs det. Men vad gör man om man är så jävla missnöjd med sig själv att man knappt vågar visa sig ute...? Seriöst jag vågar inte stå för mitt utseende för det känns som att min utsida tillhör nån annan och insidan är en annan person än den som man ser. Mitt ansikte är hemskt jag vågar knappt se mig själv i spegeln och jag tycker inte att nån ska behöva ha så dåligt självförtroende men jag har ju faktist haft orsaker till det. Vill inte ta upp det på bloggen men jag har blivit mobbad och det räcker väl för att man ska "vänja sig" vid att man inte duger. Jag tycker om min ögonfärg. Har mörkgröna ögon. Men jag har ingenting mer som jag tycker duger. Jag är inte speciell alls, ful mun och ful hårfärg och jag är mullig och ser ut som ett troll. Jag hatar det. Jag vill inte hata mig själv men jag kan ju inte bara omvända mina tankar hur som helst det är faktist inte alls så lätt :(
Ingen har sagt att jag duger. Jag vill inte höra det heller för det gör inte mitt utseende finare.

Jag vet knappt vad jag babblar om jag fick bara värsta psykbrytet på skolan. Och på annat med, men jag menar ju vad jag skriver. Utseende ideal idag är alldeles för tufft. Bratz dockor till småtjejer, photoshop i varenda jävla reklam, stränga okänsliga människor som inte bryr sig ett jävla skit om andra... Asså det är svårt att leva och smälta in i omgivningen i detta samhälle jag känner samma sak var jag än är nånstans och ingen ska behöva känna så men jag tror det är fler än jag som gör det, finns ju ingen sanning i nånting numera jag är bara 15 år men på den tiden är det jätte mycket som förändrats och det är alldeles för tidigt att yttra sig om en sån sak men vafan det var bättre förr. Det tvivlar jag inte en sekund på....



Jag är ingen jävla barbie och det tänker jag inte bli heller. Om jag ska behöva vara ensam i resten av mitt liv så struntar jag i det för jag är mig själv och jag tänker inte vara mer än det. Aldrig.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag håller med dig. det är svårt att bli nöjd med sig själv när man ser alla skönhetsideal som är fejkade ut i fingerspetsarna.

Men jag tycker absolut inte att du ska må så dåligt. jag tycker du är jätte söt.

2011-11-24 @ 21:48:42
URL: http://fannymatildaelisabeth.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0