Man måste våga stå för sina åsikter


och såklart stå för sina åsikter och alla får tycka olika men vi är fan glada över att inte vi är precis som alla andra man måste våga vara sig själv alla kan inte vara likadana och följa samma gamla trista mönster. Man lever ett roligare liv om man vågar ha roligt. Det blir tröttsamt i det stora hela om man inte kan tycka till om saker själv. Tänk om det bara fanns en endaste klädkedja med en butik i varje del av alla länder som hela jordens befolkning var tvungen att handla i. Tänk vad det skulle vara trist att inte kunna ha något eget och inte kunna uttrycka sin personlighet och stil i kläder. Och om alla lyssnade på samma musik och tyckte samma om allt, det skulle vara dötrist men i dagens samhälle är det inte alltid så lätt att kunna tycka som man vill utan att få skit för det. Gabbi, min gamla klasskompis och jag har faktist varit mobbade för att vi vågat vara oss själva. När vi gick i mellanstadiet, och när vi lyssnade på Tokio Hotel ärligt talat så verkade det som att nästan alla i vår klass mer eller mindre hatade oss för vad vi tyckte så vi var outsiders endast pågrund av det, var finns logiken i det? jag vet inte och jag kommer aldrig få veta det heller men om man bara kunde acceptera allas olikheter mer så hade det varit enklare att våga stå för vad man tycker. Klart att man FÅR säga saker men att kränka eller på ett eller annat sätt mobba någon annan för... tja, vad som helst? musiksmak eller klädstil eller utseende. Det är inte okej nångång, och det finns ingenting roligt eller bra med det alls.
Hur som helst....INGEN är perfekt och jag tänker aldrig nångång försöka göra mig till för någon annan människa jag är alltid mig själv och om inte jag duger så är det väl synd...? Men varför ändra något, det gör ingenting bättre. Jag har min egen image och jag följer inga trender. Jag köper kläder som jag tycker om och lyssnar på musik som jag tycker om. Vissa tycks inte kunna reda ut sånna här saker själva och det är jäkligt trist för det finns ingen mening i att känna sig tvingad till nånting som har med personlighet att göra. Man behöver inte kopiera någon annans stil eller personlighet och om man gör det så är det jävligt fegt för man ska våga vara "konstig" för ärligt talat hur är det att vara "normal"?


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0