Resumé av gårdagen



Nu är jag hemma igen efter gårdagens lilla äventyr och det var jätte roligt och helt klart värt varenda öre och varenda sekund.
Vi var framme ganska tidigt, nån gång strax efter tre ganska precis och då checkade vi in oss på hotellet som heter Skandic Rubinen som ligger centralt i Göteborg, nära shopping och Liseberg och Universeum och allt som kan tänkas vara intressant för folk, jag vet inte så noga för det var ju inte därför jag var där denna gången. Men det var ett väldigt fint hotell med trevlig personal så jag rekommenderar detta hotell absolut om nån någon gång skulle få för sig att turista lite i Göteborg ;)

Men sen när jag väl var uppe på hotellrummet så började kaoset ganska så fort.... Jag hade glömt att packa ner mina jeans... fatta vad jag blev ledsen, och dessutom arg som ett bi för jag var helt hundra på att allting var med väskan men nejdå...?!? vad fick jag göra åt det då, jo givetvis blev jag tvungen att gå och köpa nya byxor som jag kunde på mig och som skulle passa bra med den svarta tunikan jag skulle ha så jag var nära på att börja gråta för jag trodde att kvällen var förstörd jag kunde ju inte gå på teater klädd i tunika och mjukisbyxor .__.

...Men det ordnade sig för jag fick tag i nya byxor som dessutom matchade min tunika bättre än vad mina jeans gjorde så jag blev glad igen. End of story...eller inte för jag har faktist mer att berätta om.

Senare när det var dags att gå till Lorensbergsteatern så hittade vi typ inte dit, vi gick åt fel håll helt enkelt, så vi blev nääästan sena dit för att man måste vara där ett tag innan och hämta ut sina biljetter men sen hittade vi någon som vi kunde fråga när vi började känna att vi hade lite bråttom och vi visste ju inte heller hur mycket klockan var eftersom vi sprang runt och yrade ett tag. Jag såg direkt vem det var som mamma frågade, det var http://sv.wikipedia.org/wiki/Roland_Jansson <--- Läs där. Jag kände igen honom eftersom han är med i När Karusellerna Sover som var min favorit julkalender när jag var liten den första jag såg på tv och mindes någolunda i alla fall, jag var väl kanske 2 år när jag såg det på tv. Lite skoj, vi brukar hitta alla möjliga personer när vi är ute hahahaha :D
Och förresten så låg teatern bara tvärs över gatan och en bit ner så det var jätte löjligt att vi frågade ens en gång....

Vi hittade teatern, gick in, hämtade biljetterna och sen så gick vi in och väntade i den såkallade baren.
Gick ner till en toalett och fixade mig lite innan det skulle börja och sen var jag färdig lagom till att dörrarna öppnades in till salongen. Vi gick in, satte oss ner. Hade superbra platser längst fram, jag satt alldeles precis i mitten. Jag imponerades av scenens underbara dekor och rekvisita och allt det, för andra gången i mitt liv. När det började så satt jag med ett leende på läpparna precis hela tiden, jag skrattade så jag har ont i halsen idag mina halsmandlar verkar vara alldeles svulna, men all den underbara musiken och alla färger, alla fantastiska repliker och allt det andra var... Obeskrivligt jävla superbra. Alla som inte sett föreställningen, gör det för fan...! Det är värt varenda öre, och om ni inte kan se det i Göteborg, så sticker dom till Stockholm och spelar föreställningen där också. Biljetter finns att köpa, så gör det...!!!

Efteråt så fick vi träffa dom. After Shave & Anders Eriksson alltså. Jag sa till dom att jag var så nervös så jag inte kunde sitta ner...Då sa Per att det brukar vara så att man inte kan stå upp när man är nervös, men det var uppenbarligen tvärtom för mig just då, och sen så berättade jag att mamma blev arg på spårvagnarna när hon körde dit och då sa dom att det inte är lätt att komma till Göteborg när man inte vet hur man ska köra typ, och det håller jag med om, och sen så sa jag att jag blev så imponerad av stolparna/rödljusen när jag kom dit för att jag är ovan vid det för att jag bor på ett så litet ställe. Dom skrattade åt mig då, hahahaha så jävla härligt jag är så rolig att till och med tvättäkta komiker/skådespelare/musikalartister* skrattar åt mig. Jag är proffsig ;3
Sen så tyckte Knut synd om mig för att jag växt upp med deras filmer och tv-serier och allt det, han sa typ "Stackars barn" hahahahahaha så jävla roligt det var. Och jag känner att jag skriver "haha" överallt. Ursäkta mig för det, men jag är jätte glad idag. Sen så sa jag ju det att dom är en stor insperationskälla för mig eftersom jag vill bli skådespelare, och då sa Knut att det är det dom vill få ut av det dom gör, och eftersom jag är trög i huvudet så trodde jag att han menade att alla deras beundrare ska bli skådespelare... Hur dum får man bli?
Men han menade förstås att dom vill att man ska ha roligt i livet och göra det man vill och allt det. Jag håller med fullt ut, det är helt sant.
Och...Äh, vad mer? vi sa ju fler roliga saker till varandra såklart men jag skriver ner mer om det senare för jag är jätte trött nu





.
Vägskylt och lite småsaker, typ cd-behållare. Spännande, eller hur?


Det fanns en tv på väggen på hotellrummet men det var reklam just när jag tog bilden hahaha :(


Mina "turskor" som jag hade på mig. Älskar dom x')


Den underbara Hagmans Konditori scenen :) dom har annan dekor också, men detta är vad man möts av när man kommer in i salongen.

.
Mer av scenen. Det är en meny med kaffesorter och muffins, billiga priser eller hur? (Not) eller jag vet inte om man kan se så tydligt men endå


Jag igår några timmar innan vi skulle gå till teatern, utan smink än så länge..Och fortfarande lite halv-ledsen för byx-problemet.


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0