23 april 2012

Jag är precis hemkommen från skolan och sitter med min dator i knä't.
Sune kom och mötte mig vid dörren och det var hur gulligt som helst, det är så skönt att han vänjer sig vid att bo hos oss efter så kort tid ändå, han är väldigt social :')
I början trodde jag faktiskt att han skulle vara lite skygg för att han gömde sig under soffan ganska mycket men nu är han här och sällskapar hela tiden. Jag tror inte jag sagt det förresten, men han hette Junior förrut men katter lyssnar ju bäst till namn som börjar på, eller innehåller S, så han gillar sitt nya namn och kommer när man ropar på honom.

Dagens överexponerade jättetrötta och uttråkade skitunge i skolan, aiight...



& I skolan fick jag gjort de första två delarna av NP i Engelska (?) tror jag i alla fall *
och imorgon ska jag avsluta mitt författarporträtt. Alltså, den grejen jag skriver om Astrid Lindgren. Äntligen blir det klart, så jag fixar ett hyfsat betyg i svenska.
Träffade studie-yrkesvägledaren idag också, för att prata igenom hur jag ska göra sen, med skolan alltså, och vi kom fram till att jag troligtvis ska börja på högskolan här där jag bor, för att plugga upp behörigheten till vanligt gymnasie efter det. Egentligen kan jag plugga alla tre åren där men det vill jag inte, utan jag gör detta endast för att fixa betygen och sen kan dom erbjuda en teaterkurs vid sidan av studierna så jag i alla fall får lite mer erfarenhet inför mitt yrkelval längre fram och det känns skönt, så jag i alla fall kan fixa det på rätt kort varsel.
Allt kommer alltså att ordna sig, och det känns superbra!




Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0