Dagen i text.

Jag ursäktar för den sena uppdateringen, men jag har faktiskt skäl för det idag eftersom det var en väldigt tråkig och lång dag och jag kom hem bara för ett par timmar sedan och jag slänger mig inte över datorn det första jag gör.
Jag vaknade onödigt tidigt. Tror inte ens att klockan var 6, och jag var alltså rätt trött, men jag gick upp och gjorde mig i ordning och stack till skolan. Käkade en Skyr yoghurt, vaniljsmak. Det är betydligt godare än vanlig yoghurt och vääldigt mättande så man orkar knappt hela. Men som sagt, i skolan så stod och väntade ett tag på läraren som skulle följa mig ner till datorsalen där svenska-uppsatserna skulle göras. (Nationella Prov) och eftersom jag missade den första delen av provet så fick jag göra det också senare och det tycker jag är bra så att jag också fick det gjort. Det känns ju ganska viktigt och då är det bara dumt att missa det. Jag tror faktiskt att det gick väldigt bra, i alla fall med del 2. Det hela tog väl ca 4 timmar men jag blev färdig på en halvtimme och då hade jag till och med hunnit med att skriva 4 sidor.
Minns inte vad exakt ämnet hette men jag valde en som handlade om när man blir vuxen och även när man blir vuxen till sinnet, vilka saker man bör kunna ta ansvar för osv. Eftersom jag skrev 4 sidor så fick jag väl med det viktigaste. I alla fall de saker jag vet om, och vad jag kan tänka mig att det är.
Efter det var det håltimme, i kanske en eller två timmar? det var väldigt länge i alla fall. Följde med Antonia ut och gick till ICA och sånt. Sen gick vi tillbaks till skolan och satt inomhus, det var ju alldeles för kallt ute. Har snöat hela dagen och det är väl 5 eller 6 minusgrader ute, säkert kallare nu när jag skriver detta.
Sen satt vi utanför klassrummen och snackade lite med några andra. Dom är helt okej :) jag sa inte så mycket, jag är ju ganska tystlåten och pratar bara om jag har något vettigt att säga, men vi satt där i varje fall. Ganska länge också dessutom, och sen gick vi tillbaks till "undervisningsrummet" eller hur jag ska förklara det som, jag vill inte kalla det för klassrum för det är det inte, och efter det var jag själv igen. Eller inte helt själv, men utan något sällskap. Fick en hel del gjort, Samhällskunskap, svenska, tyska... Och NP då förstås, och det tog ju mycket tid. Sen när skolan var slut fick jag stanna där lite längre än vanligt för att mamms fortfarande jobbade. Blev erbjuden att låna min kompis busskort, men det var inte lönt för jag hade inte ens nyckel hem eller så. Så jag fick helt enkelt vänta men det var inga problem, förrutom i slutet då jag inte kunde vara kvar i skolan längre, så jag fick helt enkelt gå ut. Det räcker med ett ord till att beskriva det. KALLT. Jävligt kallt var det. Men eftersom jag fortfarande lever så gick det väl bra i alla fall.
Måste tipsa om denna boken också! Beautiful Dead. En serie i fyra delar (hittils?) Den är väldigt välskriven och spännande. En övernaturlig/fantasy berättelse.
Värdelös bild....


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0