500 kalorier :o

Den 21 februari, om jag minns rätt så är det den såkallade semmeldagen? visst är det?
Jag blev aningen förvånad igår när jag var och handlade i Hörby för jag såg att dom redan börjat sälja mandelmassa och sånt skit, jag förstår inte varför man har datum för att käka en massa onyttigheter? man kan ju likaväl införa hamburgardagen, eller varför inte ät-ingenting-mer-än-lösgodisdagen.
Jag förstår absolut att många kanske frestas av det men det är ju vidrigt. Som en sockrad version av en hamburgare, vid första anblick ser det fint ut men vad tusan, det är ju hundratusenmiljoner liter grädde och mandelmassa och..inget mer? jo typ socker på toppen av vetebrödet. Men hur många kalorier innehåller EN semla egentligen? jo, jag googlade det och hittade det här på aftonbladets hemsida (väldigt gammal artikel men jag hittade detta ändå) 
 


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0