lite uppdatering nu.

Jag har bloggat lite dåligt, som ni säkert märkt och det ursäktar jag för men det är ganska stressigt här nu, av förklarliga skäl :)

Allt är faktiskt väldigt bra nu trots att jag har lite dåliga dagar blandat med detta men jag ska egentligen inte klaga för saker håller på att ordna upp sig på ett jävligt bra sätt nu äntligen.

Jag och bästa Emphilliz är i princip klara med våra hemkunskapslektioner och jag hoppas på ett godkänt betyg nu efter provet jag ska göra. Har fått nationella proven klara (?) och nu idag har jag varit och besökt Eslövs Folkhögskola där dom sedan ett år har en riktigt bra "plugga-upp-betygen-kurs" för elever mellan 16 och 19 år, där man inte är mer än 12 personer åt gången och det brukar oftast bara vara 8-9 stycken där vid samma tillfälle eftersom alla har individuellt schema, och där kommer jag som har Aspergers syndrom få mycket goda möjligheter till att fixa betygen efter hur jag fungerar, dom behandlar inte sina elever efter eventuella diagnoser, utan efter individernas personligheter och sånt, det är skitbra och jag tror detta kommer funka. Jag kommer få hjälp med mina matteproblem och chansen att ordna det jag kommit efter med efter alla svårigheter jag haft, samtidigt som jag kommer gå här ska jag gå en teaterkurs, och efter allt detta blir det banne mig allvar och då ska jag plugga till skådespelare på ett seriöst sätt, precis som jag vill och jag har ingenting i vägen så jag ser framåt och hoppas innerligt på att jag pallar med det här.

Känns konstigt att grundskolan snart är slut och det är dags att blicka framåt, mot nya äventyr :D

Jag har ju massor jag vill få gjort och resan börjar här.

Sommaren kommer bli bästa på länge också, det vet jag.


det ser inte så jäkla kul ut men det var gott! pastasalladen jag och Emphilliz gjort nu igår. Pasta, gurka, sallad, tomat, pesto, rödlök osv = Asgott :)
Utom det så blev det kladdkaka också, och det var ett par stycken som kom in och tjuvade lite, såklart.... Typiskt att man inte får ha sånt för sig själv, va? ;)


Min älskade lilla katt är också med mig, skitmysigt.


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0