En tanke kring julen.

Julen i all ära men är det bara jag som tycker att det börjar tidigare och tidigare för varje år som går? xD
jag har såklart inget emot det här med advent och allt som kan tänkas firas innan självaste julafton men här hemma hos oss plockar vi inte fram något julpynt före Lucia dagen, och detta året har vi ingenting före minst 20 december då vi ska flytta. Det blir säkerligen väldigt stressigt men saksamma, det är jul varje år i alla fall och jag har mest fokus på mellandagsrean. Jag gillar inte julmat heller, jag föredrar sushi hahahahaha....Ne men alltså, det blir så tjatigt i längden. Och jag tittar inte på Kalle Anka och hans vänner önskar god jul heller. Det blev tråkigt för 5 år sen, eller egentligen så är hela tv-tablån på julafton helt värdelös. Åtminstone på svt1. Jättejätte trist. Kan man inte uppdatera sig lite? man måste våga bryta tradition tycker jag. I alla fall lite. Jag har inte köpt några julklappar, dels för att jag inte vet vad min familj vill ha och resten för att jag inte direkt har haft tid eller nått egentligen.

Det blir så stressigt också, alla människor blir som tokiga och handlar julklappar och julpynt och tomtar och ljus och jag blir alldeles yr i huvudet av alla lampor som glittrar och blinkar överallt....




Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0