Arsenik och gamla spetsar

Handlingen utspelar sig hemma hos systrarna Abby och Martha Brewsterpå Eldert Lane 23 i Brooklyn, New York. Året är 1937. President i USA är Franklin Delando Roosevelt, inte att förväxla med namnen Theodor som innehade ämbetet i början av 1900-talet. Det var han som såg till att utgrävningen och byggandet av Panamakanalen återupptogs.
 
...Exakt så står det i programboken till föreställningen och det tycker jag är en intressant beskrivning av det hela.
 
Jag var ju på Fredriksdalsteatern i Helsingborg igår och det var väldigt trevligt, och en av dom bästa föreställningar jag sett där så om det nu inte är slutsålt resten av speltiden kan jag absolut rekommendera denna roliga pjäs, manuset var väldigt välskrivet, begripligt (för det mesta) och väldigt roligt men långt ifrån överdrivet. Jag tål verkligen inte föreställningar med groteskt och dåligt innehåll, jag gillar inte humor som kretsar kring "snusk" HAHAHA xD
Nej men sen i övrigt så var det väldigt snyggt dekorarbete och allt var väldigt snyggt sammansatt och skådespelarna var grymt bra allihop.
Medverkar gör bland annat Björn Kjellman (antar att han för 90-talister är mest känd som Pelle Svanslös i julkalendern) Eva Rydberg, Kalle Rydberg, Birgitta Rydberg... osv osv :P
Och sen så är ju Fredriksdal helt underbart vackert med allt det gröna. Föreställningen går INTE på tv det här året så hey ho let's go, people. :D
 
Programbladet-boken whatever man ska kalla det. Och min tumme. Snyggt va? ^^ nej men jag hade inte min mobil med mig dit, man får ju liksom inte ha mobilen igång under föreställningen så jag tyckte inte det var lönt att ha den med mig.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0