12 december och ännu mer närmare julafton än igår.

Jag slänger in ett vardagsinlägg här också så att det blir gjort. Det känns lite som att jag glömt det ett tag nu eller? men hur som helst just nu är det kaos här. Jag mår skitdåligt och ingenting funkar.
Men i alla fall i morgon är det Lucia och låt oss säga som så att jag bara har dåliga erfarenheter av just det. Eller rättare sagt så vet jag hur det känns att få stearin av värmeljus på båda mina händer.
Men Lucia för mig är nog något slags tecken på att julen är påväg men det vet ju alla att det är den. Vissa tycks fira jul i allra högsta grad redan nu.
Om 9 dagar är det dags att flytta och det tar ju rätt mycket energi att fundera på det. Det krävs massor med planering och organisation och det är inte min starkaste sida...
Hoppas allt går som det är tänkt så att vi får en bra jul i år i alla fall. För mig är julafton det viktigaste under december månad tror jag. Och det hade varit ett plus med snö för det har vi inte haft här än förrutom lite snöblandat regn och det vill jag inte direkt placera i samma kategori som snö. Vit härlig snö på marken. Tror det kommer men inte innan jul.
Tänkte gå in på det där med varför jag mår dåligt men jag struntar i det. Inte för att det är extra personligt denna gången utan mest för att jag inte vill dela med mig av det som jag annars brukar. Kanske för mycket, eller jag vet inte.
Tror att allt kommer kännas lite lättare efter flytten då jag får annat att fundera på.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0