Hejdå 2011.

Hepp, då gör jag ett nytt försök till att blogga då.. Väldigt sent förvisso men what so ever. Är trött men på rätt bra humör i alla fall och det är ganska skönt. Det känns väldigt skumt att året snart tar slut, men det har varit ett helt okej år i alla fall. Rätt mycket saker har hänt och jag är väldigt tacksam för det för det har gett mig ny livserfarenhet och det har lett mig framåt i livet. Mycket teater, film, musik, fina vänner osv. Det är ovärderligt, jag skulle inte vilja byta det mot nånting alls i världen. Jag menar verkligen det, visst det har varit en hel del motgångar också men vafan livet går vidare. Man måste acceptera att allting inte är en dans på rosor. Det finns bra dagar och även dåliga. Det är en sak man måste kunna tänka på hela tiden att livet är långt, det är inte så lätt att vara ung. Man vill mycket, man ser kanske inte längre än näsan räcker i alla lägen men man lär sig av misstagen och man måste framför allt kunna förlåta. Man måste förstå, att ibland gör man saker utan att tänka sig för. Det händer mig för ofta, och det är en sak jag vill ändra på till nästa år att låta min instinkt leda mig framåt i mitt liv. Dock kan ju misstag ske lite närsom trots det, men jag menar ju väl ändå. Jag är en snäll människa, jag bryr mig. Jag är lite klumpig och har svårt att anpassa mig till en del saker pga av Aspergers syndrom. Men jag vill inte ha en stämpel i pannan där det står att jag är dum i huvudet bara för det, nej. Jag vill ju bara väl.

Under detta året har jag varit olyckligt kär. Och det är jag lika mycket nu, jag har gått och grubblat över framtiden. MEN man får inte glömma bort allt det som gör att livet är värt att fortsätta leva trots allt det dumma.

Vissa saker ångrar jag och andra saker står jag fast vid att jag gjort. Tagit svåra beslut, och haft en del motgångar men där finns alltid en chans till att få. Är man en god människa, delar med sig av de positiva, ja då blir man ju bemött på samma sätt. Förhoppningsvis!
Idioter finns överallt men där finns ingen anledning till att agera likadant. Det är bara att stå över att ens bry sig om det.
Klart man kanske tar illa upp över saker och ting ibland, men man kommer över det. Tiden läker alla sår fast där finns vissa saker som man inte kan glömma i första taget. Det är kanske inte meningen att man ska det. Det blir till minnen istället.

Är oerhört tacksam över allt som jag varit med om ändå, för det är väldigt mycket.

Tack till alla fina vänner...Tja, till alla som varit med och förgyllt årets snart 365 dagar. Och framförallt, tack som fan från hela mitt hjärta till en speciell person. En insperationskälla, en mycket otroligt charmig person med ett underbart leende. Personen som jag är totalt överkär i. Det gör mig glad, inte att det är så komplicerat och att jag är en misslyckad idiotisk unge och säkert inte alls mer för dig, men tack för att DU har funnits. Att du finns, att du kan sätta guldkant på alla mina dagar så mycket bara genom din existens. Resten är inte viktig. Men du, oavsätt när hur och var. Du är fantastisk på massor av vis. Det ska du veta....I love you.

.

Gott nytt år.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0