tio-dagars lista (dag 7)

Dag 7 - Någon betydelsefull som har gjort dig till den du är idag.


Det blir inte alls svårt att välja ut vilka det är :)
först och främst kan jag ju säga utan tvivel att det är Galenskaparna & After Shave.
När jag var 3 år och såg föreställningen Alla Ska Bada på tv första gången var jag fast. Det är nog det allra första minne jag har från min barndom överhuvudtaget. Dom har gett mig insperation till exempelvis mitt kommande karriärsval. Tack vare dom så fick jag intresset för film musik och underhållning hur tidigt som helst och det ångrar jag inte ett dugg. Dom är oerhört betydelsefulla för mig och jag blir alltid glad av deras filmer och tv-serier osv. Det är jag jätte tacksam för. Jag minns tillochmed i vilken ordning jag såg allt och ungefär vilka år det var.

Sen så kom ju Tokio Hotel in i bilden och då glömde jag bort det mesta andra och det var i princip det enda som fanns i min värld. Men dom är också jätte betydelsefulla för mig och det var ju typ då som jag slängde undan Bratz-dockorna och tuffade till mig rätt så mycket. När jag var 11 år och när saker och ting ändrades rätt så mycket. Deras musik är otroligt speciell och alla budskap matchar ju i saker jag gått igenom och då känns det bra att lyssna på musiken och få det man vill ha sagt utan att behöva yttra sig själv.

Och sen finns det ytterligare en människa som är betydelsefull. En charmig, snäll och otroligt speciell sådan. Det finns hur mycket som helst att säga om honom men det går bara inte att finna dom rätta orden. Det är konstigt att känslor kan ta över så mycket och att man kan bli så kär. Jag blir alldeles pirrig och varm inombords när jag är i hans närhet och allt det jobbiga försvinner. Känns som att marken jag går på förvandlas till rosa moln. Seriöst, man tror inte man kan uppleva nått sånt men när man väl gör det så förstår man mycket väl att den känslan existerar. <3

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0