Slänger in ett blogginlägg..

Så...!
Det blev ett ganska sent blogginlägg nu, jag har inte hunnit idag. Dagen har mest spenderats åt lite förberedelser för i morgon, så jag är typ jätte trött nu. Sov rätt lite inatt och det har satt sina spår xD
Jag måste städa lite också innan jag blir för trött o:
har gjort ansiktsmask också, hittade ett recept på internet med bland annat honung i. Visste inte att det faktist funkar rätt så bra. Hittade det här på en webbsida:

Honung har en lång tradition inom hud- och skönhetsvård. Det har varit, och används ibland ännu, som ett hudläkemedel mot sårinfektioner.

Ansiktsmasker med honung vid akne

I honung finns flera ämnen som samverkar för att motverka bakterier och andra sjukdomsalstrare: på huden:

  • En höga koncentrationen av socker.
  • Väteperoxid.
  • Antioxidanter.
  • C-vitamin.
  • Olika enzymer.
  • Honung är surt med pH på 3,2 till 4,5.
  • Honung är torrt.

Honung verkar därför antiseptiskt och rengörande. En ansiktsmask med honung är värd att pröva vid akne. Viktigt som alltid är att man inte överanvänder och oftare än en gång per vecka bör man inte lägga en ansiktsmask.

Ansiktsmasker med honung för torr och trött hy

Honung verkar återfuktande och fuktighetsbevarande på huden. Ansiktsmasker med honung passar därför särskilt väl torr och trött hy

källa:
http://www.nyfikenvital.org/



I alla fall, funkar nog ganska bra I hope.
Jag brukar ägna vissa dagar i månaden åt utseende, ansiktsmask och hårinpackning är verkligen superbra x3



Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0