20 februari 2012

Jag har varit i Hörby över dagen. Hade ganska tråkigt för jag var själv och sen efter ett par timmar stack jag och mamms till ICA och handlade hem lite käk. Jag har ju börjat träna mer och äta...Mindre? så det blev ju inte dyrt kan jag ju säga eftersom jag i princip bara käkar råa grönsaker. Man märker direkt att när man väl satt igång med att bränna mer kalorier och får upp sitt tempo så blir man mätt fortare också. Det blir i alla fall idag. Idag har jag förbrukat 23 kalorier. Ja, det är jättelite men eftersom jag inte haft tid att gå ut och sånt idag så vägrar jag äta mer än jag förbränner så är det bara. Jag har faktiskt tappat ett par tre kilo på några veckor nu så det börjar kännas värt det. Jag använder ShapeUp Club för att räkna ut kaloriintag, samt träning och då brukar jag använda stoppuret på min mobil för att räkna ut hur långa promenader jag tar och på så sätt kan jag räkna ut hur mycket kalorier som förbränns. Finns som app på android och iPhone, och dom har även en hemsida man kan synka sina uppgifter till så man kan kolla upp det därifrån också. Skitbra!

Dagens mat blev selleri och en fullkornsskorpa...Hmmm... Men jag säger det en gång till, att det ÄR värt det.


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0