dagen.

Det blev ett väldigt sent inlägg idag igen men eftersom jag var ledig idag så har jag ingen vettig bortförklaring. Jag orkade inte med datorn helt enkelt. Det har inte hänt så mycket idag, har inte varit på det bästa humöret. Lite ledsen och till och med lite sur. Jag känner mig lite gladare nu i alla fall. Var ute och gick lite innan, i ungefär 25 minuter. Hittade faktiskt än väldigt bra promenadväg längst med bostadsområdet här. Den leder till ett koloniområde, och vägen fortsätter så det är nog en rättså lång väg, men eftersom det var riktigt kallt så gick jag inte längre än så men jag ska försöka ta en runda varje kväll, för det behövs, och då är inte kylan ute någon bortförklaring. Tänker alltså försöka förbränna minst 125 kalorier om dagen, gärna mer än det men jag börjar så och hoppas på att förlora några kilo. Är jättemissnöjd med min figur... Känner ofta att jag inte duger så därför är det väl värt att göra någonting åt det. 

Det var en väldigt fin miljö där jag gick i alla fall och jag möttes av en vacker solnedgång. 





På måndag ska jag förmodligen träffa studievägledaren igen. Eller vad heter det egentligen? jag blir inte klok på om det är studievägledare, yrkesvägledare...? äh, jag säger SYV istället. Det är ju förkortningen av ordet så det blir ju mer korrekt än att jag bara chansar på att kunna det rätta ordet.
Jag ska skicka iväg gymnasievalet. Jag har bara två val. Eller 1. Kulturama i Stockholm, och Österlengymnasiet i Simrishamn. Men det kommer ju isåfall betyda att jag måste hitta någonstans att bo i Stockholm. Något att hyra eller så, jag ska ta reda på det lite längre fram i tiden för jag måste ju ha någonstans att ta vägen.




Här ska inte jag bli kvar
Nej, dom drömmar som jag har
Är av annan dimension
Som bättre passar min person


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0