gymnasium.

Dagen har varit mycket händelserik måste jag ju säga.

Jag vet knappt var jag ska börja fakiskt men jag har väldigt mycket tankar och allt snurrar runt i en farlig oordning uppe i huvudet på mig, men det känns ju mer eller mindre bra. Fast ganska överväldigande ändå.
Jo, jag träffade studievägledaren idag, hade ett möte då med andra ord. Hon gav mig en introduktion av hur man ska gå tillväga med gymnasieval. Hon var jättetrevlig och väldigt tillmötesgående, och det känns jättebra.
Hon visade mig ett par hemsidor och däribland http://www.skanegy.se/ där man kan få en överblick över vilka olika skolor som finns, och vilka möjligheter man har osv.
Just nu ser det inte så ljust ut för min del med tanke på att jag har rättså kassa betyg men det är möjligt att jag hinner plugga upp mig så att jag blir behörig men annars finns det ett jättebra alternativ, där man går i en mindre grupp på en gymnasieskola med hjälp av specialpedagog och ett par andra lärare enbart för att samla ihop sina betyg och alltså bli redo för den riktiga utbildningen, exakt hur lång tid det kan ta vet jag faktiskt inte men jag tror det går rätt snabbt när man är målmedveten och fokuserad som jag tänker vara hela tiden, nu jävlar ska ingenting få gå fel. Jag vet ju redan att jag vill gå Estet, teater. Dock hittar jag inte så många skolor som tilltalar mig, som jag hoppades på. Österlengymnasiet i Simrishamn har ett teaterprogram men jag är inte säker på om det är bara det eller om det är ihopslaget med musikal, alltså är det ett av de fåtal skolor med musikalinriktig, i alla fall i Skåne. Jag vill helst bara gå teater. Sen, så finns ju min favoritskola i Stockholm, och det är ingen mindre än Kulturama. Det ska ju vara en skitbra skola (tror jag?) och jag känner att det hade varit det som matchat mig allra bäst, men...Stockholm..? Vet inte riktigt hur det ska funka. Måste isåfall flytta dit, kanske hitta något att hyra. Det betyder alltså att jag måste få ihop pengar på något vis, det är väl inte helt omöjligt men som det ser ut nu så har jag ju inte ett endaste litet mynt. Det känns rätt konstigt att det verkligen gått så fort, med högstadiet för det känns som att jag precis börjat, och nu är det liksom sista terminen i nian. Det är kul, fast väldigt nervöst.
Jag är påväg, ja nu jävlar ska jag inte fega ut för något mer.





Ingen natt är så lång att den inte följs av en gryning
/Italienskt ordspråk

Kommentarer
Postat av: Sofie [fotoblogg]

SV: Tack! :D

2012-02-02 @ 15:08:58
URL: http://sofoto.blogg.se/
Postat av: s k o k i c

ja herregud.. i hate math!

2012-02-02 @ 22:12:49
URL: http://skokic.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0