Tråkig fredag.

Jag har jättetråkigt. Det tycker inte jag att man ska ha på fredagskvällar. Det är väl då som folk brukar gå på fester och allt möjligt sånt, men jag, jag gör ingenting mer än det vanliga. Tror faktiskt att det är självvalt, men ibland känner man sig lite ensam det kan jag inte förneka. Och bloggen då? det är lite tomt här nu. Jag orkar inte blogga, speciellt då det inte händer något speciellt i mitt liv för tillfället. Klart, det händer ju någonting varenda dag men det är ändå i princip detsamma än så länge och då blir det lite långtråkigt om jag gång på gång ska skriva ner exakt hur mina vardagsrutiner ser ut, det orkar väl ingen att läsa dag ut och dag in? det skulle i alla fall inte jag göra.

Jag längtar tills att mitt liv blir mer händelserikt, jag har ju rätt mycket att se framemot och jag är rätt exalterad kring vad som komma skall. Det är rätt mycket, på nått vis längtar jag faktiskt till efter sommaren, då jag ska börja gymnasiet. Som det ser ut nu, ska jag först gå ett läsår (eller inte mer än en termin) på ett gymnasie i närheten där jag bor för att plugga upp mina betyg ifall jag inte skulle hinna med det. Risken finns ju tyvärr, men då finns möjligheten att få hjälp med problemen i skolan och så, och sen är det fritt fram till det som jag vill. Känns ju väldigt bra, tycker jag. Studievägledaren på skolan jag går på nu är dessutom väldigt tillmötesgående och enkel att prata med.

Annars finns inte så mycket att tillägga. Eller jo, ledig på måndag. Nationella prov på tisdag och torsdag och lite så.


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0