24 januari, trött!!

Hepp. Jag är hemma från skolan och det gick väl lite sådär! För det var ju tänkt att jag skulle bli hämtad av papps, men hans bil ville inte starta av någon anledning, så jag fick en taxi skickad så det var ju så jag kom hem. Det funkar det med, chaufför var rätt trevlig. Det underlättar för det är ju inte så skoj att åka bil med en främling, tycker jag... Men som sagt det funkade och nu är jag hemma. (Hörby)

Kollar på tysk tv och har en katt i knät nu. Ganska mysigt ändå, är själv här ett par timmar men jag klarar mig det är rätt skönt att vara själv hemma ibland ju :)

I skolan har jag fortsatt arbeta med författarporträtt, alltså läsa och skriva fakta om en författare, läsa en bok och sen skriva en recension. Valde Astrid Lindgren fast jag egentligen kanske ville välja Selma Lagerlöf istället för jag tycker att historian om Nils Holgersson är ganska söt men å andra sidan har hon ju skrivit mycket annat, det vet jag, men det blir bra ändå, läser Ronja Rövardotter och den har man ju hört så många gånger så det är lite trist men det är ju för betygens skull. Börjar bli dags för Nationella proven snart också, fick någon introduktion på det idag, och det tror jag kommer gå ganska bra, I alla fall i Svenska.


 
tog en myskobild i skolan på mig själv också, mest för att bara ha någon, det blir så tomt om man inte har en bild i sina inlägg. Ingen fin men vafan, kan inte alltid vara det :P

Nu är jag sjukt trött och tänker ta det lungt ett tag för jag var uppe redan klockan 6. Jag är ingen morgonmänniska kan man väl säga...


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0