årets första blogginlägg :)

Jag har så ont i huvudet efter igår. Det var rätt uppenbart att det var någon här i lägenheten som hade fest ._.
Musiken var så hög så att väggarna skakade. Det är liiite för mycket tycker jag nog. Visst, jag har inget emot att någon firar det så men när det blir sååå mycket så man knappt kan höra sina egna tankar. Då är det faktist inte okej, vi hade en lugn och rätt så "vanlig" kväll hemma och det är skönt det med. Jag var trött dessutom, så jag orkade inte direkt fundera så mycket över att det faktist var nyårsafton.

Jag vill hoppas på ett bra år. Dagen börjar ungefär som vanligt och förmodligen fortsätter det väl såhär också. Men missförstå mig inte, jag är inte negativ :) 

Och då är jag nu alltså inne på sextonde levnadsåret. Så trevligt, känns som att tiden rullar på lite grann nu, och ja jag vill bli äldre. Det är inte kul att vara 15, allt känns på begränsat och faktum är att jag har aldrig känt mig så "liten" tidigare som nu, bara pågrund av folks sätt att resonera, på nått vis känns det som att man placerar alla i min ålder i ett och samma fack. Alla är inte oansvariga, överaktiva fjortisar som går på högstadiedisco och dricker sig fulla på alkoholfri cider (Hehehehe!!) Jag har lärt mig väldigt mycket av saker som jag gjort, och jag har högre ambitioner helt enkelt. Det kanske uppfattas som tråkigt? vad vet jag, men jag är nöjd över hur jag har det i vilket fall som helst.   

Så konstigt det är ändå, igår var det 2011 och idag är det 2012. Är det nån som tror på det där med att detta skulle bli världens undergång?
Jag vet inte vad jag tror. Jag föredrar nog att leva i nuet, men tänk ändå om det är sant? då kanske jag skulle skippa framtidstron? Heheh fast nej. Så lätt ger inte jag upp. Jag är faktist rättså envis ändå, och i vissa sammanhang är det nog rätt så bra.

Under året har jag lovat mig själv att INTE käka något lösgodis, inte dricka läsk osv. Bara kanske vissa helgdagar men aldrig annars för det är alltid värt att tänka på hälsan. Alltså, det är ju av många skäl egentligen nu när jag tänker efter och jag vet att många väljer att ha det som nyårslöfte och det är bra, om man kan hålla det! Men det är alltid värt ett försök. Igår åt jag lite choklad och det var sista gången på vääldigt länge (:





Just nu idag vet jag ju inte vad jag ska blogga om utom detta, känns lite tomt i huvudet. Eller visst, jag funderar massor som vanligt men det blir inte så kul att läsa om det I think.

Hur som helst, önskar alla en god fortsättning.






Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0