jävlaskit.

Jaha då skulle jag väl försöka blogga lite då. Jag känner mig väldigt ensam idag. Min kära vovve är inte min vovve längre. Det känns väldigt konstigt, jag är så van vid att hon sitter här brevid mig. Det bästa sällskapet man kan tänkas ha, så nu är jag helt ensam igen då. Det känns inte så bra rent personligt.
Jag är en snäll och omtänksam tjej med sinne för det estetiska. Jag brukar bli missuppfattad och det är så himla tröttsamt. Jag har slutat ta åt mig för länge sen för vad tusan, jag känner mig som en i mängden och det är bara att inse fakta, det ÄR jag. Såklart jag är en unik person med eget DNA men det finns så många människor överallt. Det finns säkert många som är som jag. Man vet ju inte bara exakt var denna/dessa personer finns. Folk har mer gemensamt än vad man egentligen tror jag har noterat det, att man träffar på fler människor som man har likheter med fast man brukar inte vidareutveckla det. Och en sak till som jag tänkt på, och det är att man träffar/ser så oerhört många människor varje dag som man aldrig ser igen. Undrar hur många det blir under en hel livstid. Vilka dessa människor är, var dom kommer ifrån och deras livsöden. När man träffar folk i verkliga livet bara en endaste gång. Jag minns att det hänt nångång i livet att man träffat någon, som man sen aldrig nånsin igen varken ser eller träffar igen. Det är sorgligt på något vis, fast än man inte tänker på det.
Jag håller fast vid en viss vänskapskrets mer eller mindre, eller jag har mer ytligt bekanta i min omgivning men det är bättre än inget alls och jag har det hellre så än att ha fler vänner runt om. Låter korkat men så är det, och jag har inget socialt behov så jag klarar mig med det jag har. Ibland är det trist att vara väldigt ensam, utan kompisar men jag har ändå valt att leva så. Hade jag velat ha mer vänner så hade jag sett till att skaffa det. Jag har svårt att lita på nytt folk tyvärr. Det krävs mycket för mig att lita på nya människor. Det är svårt att veta vem som är ärlig eller inte. Jag gör mitt bästa på att vara en trevlig person rent generellt men när man träffar på riktiga idioter så känns det rätt hopplöst att lägga ner energi på det.
Och sen så tänker jag på annat också, Det händer så mycket överallt. Som i Malmö exempelvis, där är det i princip krig så vem tusan ska våga gå ut på gatan utan att känna oro? jag vägrar åka dit så länge som alla dessa hemska skottlossningar pågår där oskyldigt (?) folk blir nerskjutna till döds. Tänker mycket på det, det är för jävligt att det pågår sånt skit i denna värld, i detta land. Ingen ska behöva vara rädd. Och våld ska fan inte finnas, djurplågeri svält och krig och elände förstör bara. Jag har alls ingen förståelse för hur man kan skada folk med ren vilje. Det är så jävulskt bisarrt. Sluta upp med allt, låt alla oskyldiga människor leva sina liv och de övriga ska fan avrättas. 

 
Halvtaskig bild. Ursäktar för det. Så trött. Åt helvete med min jävla insomni :(


Kommentarer
Postat av: Molly Bergström, UPPSALA

Önskar dig en fortsatt härlig fredagskväll! :)

2012-01-13 @ 20:33:32
URL: http://mooollys.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0