ingen skola

Bild från igår kväll, körde på neutralt utan smink eftersom jag ändå bara var hemma.



Jag kunde inte komma till skolan idag, fanns ingen som kunde skjutsa mig. Det går ju buss, men jag har inget jojokort eller nåt, dels för att jag aldrig behövt det tidigare och jag har heller aldrig åkt buss själv innan. Har liksom inte ens gått buss där jag bodde tidigare och så, usch vad mycket omställningar det blir för mig nu helt utan vidare, det är nästan lite otäckt. Jag måste ju vänja mig vid att åka kollektivt, men hela grejen med att flytta från villa till lägenhet på tredje våningen är verkligen omställande, jag har märkt skillnaden.
Jag har kollat Skånetrafikens hemsida tidigare idag, såg att det går buss därifrån jag bor och till skolan, fast med ett byte från tågstationen. Måste ta reda på lite mer om hur det fungerar och jag kan erkänna med en gång att jag är en riktig lantis ;)

Det finns inte så mycket mer att blogga om nu, kanske återkommer senare ifall det händer något som är värt att nämna.


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0