After Shave & Anders i Gislaved ;*

Hej och hallå, jag är tillbaks nu efter gårdagens lilla äventyr, jag överdriver inte om jag säger att det var något av det bästa jag sett med After Shave & Anders Eriksson....Det var det verkligen i allra högsta grad, och jag är jättenöjd :)

Det var ganska jobbigt att köra dit men vi kom rätt direkt för en gångs skull och fick vänta en stund eftersom vi var rättså tidiga, insläppet började klockan 18.00, och jag kände mig rätt annorlunda eftersom jag förmodligen var den enda som var under 18 år på hela stället jag kollade runt för att se om jag kunde få syn på någon som eventuellt var i min ålder men nä, det fanns inte nån?! det fanns ett par tre-fyra stycken som säkert var kring 20, men inte yngre än så. (Man fick ju inte lov att gå in på det där stället ifall man var under 18 år utan vuxet sällskap)
Men jag trodde det fanns åtminstone någon som gick med en vuxen...Men tydligen inte
Det var ovanligt många gamlingar som säkert var kring 60-80 år. Fattar inte varför. Dom beter sig jättetråkigt också, dom skrattar knappt. Det gjorde jag nästan hela tiden, eller hyperventilerade är kanske mer korrekt. Jag dog, men jag lever igen ^^,

Maten som man fick serverad var skitäcklig, eller det vegetariska alternativet var i alla fall det. Det smakade salt och peppar....Mmmm. Trevligt. Ne. Så jag käkade typ lite potatis och grönsakerna som fanns till. Sen blev det desert rätt mycket senare men jag skippade den. Faktiskt, det såg jättefint ut men det har blivit alldeles för mycket kalorier för mig ett tag nu och det finns inte plats för mer. Jag mådde nästan lite illa av att alla åt så jävulskt mycket.. Jag vill inte vara taskig, men en kvinna som satt rätt nära oss såg ut att vara rejält överviktig, säkert minst 100 kilo och jag fick dåligt samvete av att hon lassade upp såå mycket mat, säkert så det hade räckt till 2 eller 3 andra personer. Jag går inte efter hennes utseende, men hon lever säkert inte ett så hälsosamt liv och det tycker jag är riktigt synd, och det är nästan jobbigt att se folk leva så tycker jag >_<


Seeen efter närmare 2 timmar vid det tråkiga bordet började äntligen föreställningen. Kan ju tillägga att jag hade JÄTTEtråkigt.... Blev såå rastlös och orkade knappt sitta still och alla runt om babblade på som yra höns ju för tusan, som om de aldrig nånsin snackat tidigare och det störde jag mig på, jättemycket.

Men föreställningen började. Dom gjorde "reklam" för Dressman. HAHAHA så fett snygga dom är ändå. Allvarligt..
Per sa typ: "Ta 3 eller betala för en. Eller som vi brukar säga ta After Shave och få Anders Eriksson på köpet" grrr 8'D

I första akten använde dom sig utav "Gubbröra-hjulet" det är helt enkelt ett hjul dom snurrar, och så slumpas ett nummer, det kan vara en sång eller en sketch. Det är nummer på hjulet motsvarande en låt/sketch som står på en lapp.

Det blev bland annat dessa: (Inte i rätt ordning)
Borås Borås, Krisen, Pappa flytta inte in till Tjörn, Jag skickar en gubbe imorrn' Spanar'n, Svärföräldrarna, Bara Sport, Varför finns det inga tyska komiker?, Truckdriving Song, Grisen i Säcken.

...Fast om jag minns rätt var det allt i första akten.... xD
Blev dock lite besviken eftersom jag jättegärna hade velat höra Frisörens sång, Visst faller regn, Puch Dakota och Du kan bli nåt också :(


Andra akten var också grymt bra, shit vad det svängde :D jag hade i princip inte hört någon av de sånger som var med där så det var skitkul att få se/höra det. Parodier på svenska artister men jag säger bara det att, det spelar ingen roll hur dålig, tramsig eller konstig låt dom gör, eftersom dom sjunger så jävla bra, så spelar det ingen roll för det blir SÅ IN I HELVETE UNDERBART BRA ÄNDÅ! Jag älskar det. Kändes som att vara på konsert där ett tag. Hahahah, skitkul.

I andra akten fick man träffa på blandannat Togny Assarsson, "Bröderna Peps Persson" "Uggla & Dileva" "Bo Kaspers Orkester" <-- Den låten var ju grymt jävla bra också förresten, Alltid Redo För En Losec hette låten. Jag skrattade som tusan x'D
Hände massa annat, men jag avslutar här ;)



Kass bild, men man ser scenen. (Innan det började)


Ännu en dålig bild. Min mobilkamera gillade inte alla lampor ._. Men ah, här var det Jan som sjöng. :D


Fyra Latinos.


Åke & Sigvard. 8'D Från Åke Från Åstol*. (Många Å!!)
...En film för dom som inte vet. Två saker var asroligt, det ena var att i filmen säger berättaren att "Sigvard har också skägg" men här, så sa Åke att Sigvard är också könsmogen. HAHAHA!!
Och i filmen, så sjunger Åke "Du är stor nog snart 37" Men här, så sjöng han "Du är stor nog snart 67" Som jag skrattade....


Massa huvud i vägen -.- Men här var Spanar'n i alla fall. Den från Grisen i Säcken, fast det var inte lika bra utan Peter, som i orginal hade den roll som Per hade här.


Såååå jag pallar inte lägga upp mera bilder nu. Det kommer nog sen :)


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0