jul jul jul...Eller?

Jag satt här och spekulerade kring det här med julen och det första jag kom att tänka på att när det är jul, då är det för mycket jul. För mig är julen på julafton och de övriga dagarna innan dess är bara december dagar mer eller mindre. Och i år blir jag ännu mer tvungen att tänka som så, och i ett par år innan detta så har jag struntat helt och hållet i julen för vafan det sker en gång om året och så jävla fantastiskt är det inte.

Folk handlar upp sina pengar och äter och dricker tills dom mår illa. Nu menar jag naturligtvis inte alla människor men allt blir så stereotypt.

Traditionellt svenskt julbord exempelvis. Det är helt konstigt ju. Hade man ätit köttbullar, prinskorv, skinka, fisk och allt vad det kan tänkas vara den övriga tiden på året så hade ju folk trott man var tokig i huvudet...

Och på detta så ratar jag svt1's tv utbud hela julafton för dom har alls ingen variation och det är väldigt trist, jag fattar att man följer upp en tradition men för i helvete man ska inte vara rädd för att testa nått nytt, som den här filmen dom visar vaaarje år "Kan Du vissla Johanna?" eller vad den heter. Kan dom inte visa nån trevlig tecknad familjefilm istället det finns ju massvis att välja på.
Måhända jag ser det där Kalle Anka tjaffset men det är inte pågrund av tradition utan för att jag har tråkigt och jag är tv-nörd så...

Just på julafton visar dom alldeles för lite skojigheter tycker jag...Tur att dom visar Jonssons Onsdag ett par dar efter jul för då har jag en anledning till att hålla käften :P

 en bit av julaftonen's tvtablå...

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

RSS 2.0